Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Gombakrémmel töltött palacsinta

2016. február 20. - Álom.Íz.Világ.

Még mindig van mit mutatnom a szülinapi menüsorból. Arra a svédasztalra készítettem egy - számomra - új fogást is. Most először próbáltam összehozni egy palacsintába tölthető gombakrémet. Legutóbb a húsos, töltött változat olyan nagy sikert aratott, hogy azt gondoltam, érdemes lenne folytatni ezt a "hagyományt". Még amikor nekikezdtem sem tudtam pontosan, mi lesz ebből. Kipakoltam a konyhapultra a friss gombát, az újhagymát, a bacont és a tejszínt. 

 

20160214_114836-adjust-contrast

 

Hozzávalók:

  • 12 db sós palacsinta 
  • 70 dkg gomba
  • 5 dkg vaj
  • 1 csokor újhagyma
  • 10 dkg kockázott húsos szalonna (császár) vagy sonka
  • 6 szelet bacon
  • só, bors
  • tetejére: 2 ek. tej, 10 dkg márványsajt

 

DSC_0058-adjust-contrast

 

Elkészítése:

A gombát megmosom, majd a sonkához/húsos szalonnához hasonlóan felkockázom. Előveszek egy serpenyőt, beleteszem a vajat, majd a megmosott, felkarikázott újhagymát rászórom. Beleteszem a kockázott szalonnát (én ezúttal húsos, füstölt-főtt császárt vettem) is. Egy-két perc pirítás után rádobom a gombát, sózom, borsozom és kb. 6-7 percig sütöm, majd ráöntök 1 dl tejszínt. Ha felforrt, átöntöm egy tálba és botmixer segítségével pépesítem. Kihűtöm. 

 

 

DSC_0066-adjust-contrast

 

A frissen kisütött palacsintába töltöm a tölteléket úgy, hogy a palacsinta közepébe teszek 2 evőkanálnyit, elsimítom, behajtom a palacsinta két oldalát, majd feltekerem és fél szelet bacont hajtok köré. Kivajazott sütőformába sorakoztatom és meglocsolom a tejföllel kikevert márványsajttal. 180 fokos sütőbe teszem.

Akkor jó, ha ropogós a bacon, a sajt pedig megolvad a tetején.

 

DSC_0064-adjust-contrast

 

Ha szereted az édes/sós töltött palacsintákat, nézd meg ezeket is:

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr4916347904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása