Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Diós-lekváros kifli, egy ötlet tízóraira

2020. augusztus 19. - Álom.Íz.Világ.

 

Még mindig szeretem ezt a receptet, mert egyszerűen elkészíthető a kifli, szépen formázható a tésztája és a végeredmény is tetszetős. Mutattam már ezt a változatot, ezúttal azonban egy picivel több időt hagytam pihenni, de még így is gyorsan megvolt.

Készítésénél illata a csúsztatott palacsintát juttatta eszembe... :)

 

 

Hozzávalók:

32 darabhoz

  • 60 dkg finomliszt
  • 1 tk. só
  • 7 dkg porcukor
  • 1 db tojás
  • 3 dl langyos tej
  • 7 dkg olvasztott vaj
  • 1 tasak (7 g) porélesztő

Töltelékhez:

  • 6 ek. sárgabaracklekvár vagy -dzsem
  • 7,5 dkg darált dió
  • 5 dkg kristálycukor

Tetejére:

  • 1 db tojás
  • porcukor (tálaláshoz)

 

 

Elkészítése:

Egy mély tálba öntöm a kimért lisztet, a sót, a porélesztőt, a porcukrot és elkeverem. Ráöntöm a langyos tejet, a villával könnyedén elkevert tojást, és elkezdem összeállítani a tésztát.

Amikor már összeállt a tészta, több részletben hozzáadom az olvasztott vajat. Lágy, ruganyos tésztává gyúrom, majd egy lisztezett deszkán, egy tállal leborítva 30 percet pihentetem.

Ezután négy részre osztom a tésztát, gömbölyítem, lefedem ismét a tállal és kap még 15 perc pihenőt. (A gömbölyítés kimaradhat, én csak azért szoktam így csinálni, mert könnyebb lesz kör alakúra nyújtani a tésztát.)

Gömbölyítés: A tenyerem közepébe teszem a tésztadarabot és a szélét - körbe-körbe, egymásután -  a "tésztagombóc" közepe felé hajtom és lenyomom, deszkára fordítom úgy, hogy az összecsípett része legyen alul.

Amíg a tészta pihen, előkeszítem a tölteléket.

  

 

A töltelékhez a késes robotgépbe teszem a diót és a kristálycukrot (a cukrot azért teszem bele, mert a mélyhűtőből kivett dió így nem tapad össze) és apróra darálom, majd kiöntöm egy tálba. Magam mellé készítem a dzsemet is.

A sütőt 200 fokra melegítem, a tepsiket kibélelem szilikonos sütőpapírral.

Két tésztadarabot kör alakúra (kb. 30 cm átmérőjűre) nyújtok, az egyikre rákenek 3 evőkanál dzsemet, majd megszórom a cukros dió felével és ráborítom a másik tésztalapot. Óvatosan lenyomkodom, majd egy pizzavágóval vagy egy éles késsel 16 körcikkre osztom és egyesével szorosan feltekerem. A kifliket a tepsire sorakoztatom, lekenem tojással és 15-17 perc alatt megsütöm. Ugyanígy teszek a másik két tésztalappal is.

Tálalás előtt porcukorral hintem meg.

Jó étvágyat!

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr2816348148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása