Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Svéd csokitorta - egyszerű és finom

2018. augusztus 04. - Álom.Íz.Világ.

Nyári hétvége, forróság, fáradtság. Körülbelül ezekkel a szavakkal lehet leírni a mai napot, de egy viszonylag laza ebéd után mindannyian valami gyors édességre vágytunk. Olyanra, ami nem túl édes, amiből elég pár falat és ami után úgy érzed, minden rendben van. :)

Ebben a nagy melegben csak olyan sütemény jöhetett szóba, amelynek elkészítésével nem kell órákat tölteni a konyhában. Már egy ideje szemeztem a svéd csokitorta receptjével, így arra gondoltam, itt az ideje kipróbálni. Az eredeti receptben több cukor van, nincs benne étcsokoládé, csak kakaópor, de valahogy úgy éreztem, kipróbálom milyen az, amikor még inkább a csokis íz dominál. Jelentem, kitűnő! 

 

 

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 18 dkg nádcukor
  • 10 dkg vaj
  • 4 dkg étcsokoládé
  • 10 dkg liszt
  • csipet só
  • 4 ek. sötét kakaópor
  • tálaláshoz: porcukor, tejszínhab

 

 

Elkészítése:

A sütőt 160 fokra melegítem.

Robotgép segítségével a tojásokat a cukorral habosra keverem, a lisztet pedig a sóval és a sötét, cukrozatlan kakaóporral összevegyítem. A vajat felolvasztom, majd beleteszem az összetördelt étcsokoládét és addig kevergetem, amíg az teljesen elolvad.

A cukros tojáshoz adom a kakaós lisztet (továbbra is a robotgép dolgozik), végül pedig hozzáöntöm a csokis vajat is. Kivajazott, 23 cm átmérőjű tortaformába öntöm a masszát és az előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöm. 

Porcukorral és felvert tejszínhabbal tálalom. Persze kerülhet mellé friss, bogyós gyümölcs is. 

Jó étvágyat!

 

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6216348102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása