Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Húsvéti, mesés linzer

2017. április 13. - Álom.Íz.Világ.

A linzer receptjét még nagymamámtól kaptam, azóta mindig ez alapján készítem a linzervirágot. Ezúttal a - tavaly vásárolt, de még ki nem próbált - húsvéti kiszúróformákat vetettem be. Természetesen ismét akadt segítségem, apró ujjacskák szúrták ki a formák egy részét.

Szeretem, mert napokkal előtte elkészíthetem és (fém)dobozban sokáig eláll. 

 

 

Hozzávalók:

  • 50 dkg finomliszt
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg porcukor
  • 4 tojássárgája
  • 1 db citrom leve és héja
  • tetejére: porcukor
  • töltéshez: erdei gyümölcsös lekvár

 

 

Elkészítés:

A lisztet elmorzsolom a margarinnal, majd beleteszem a porcukrot, a négy tojássárgáját, belereszelem a jól megmosott citrom héját és beleöntöm a levét. Összedolgozom és folpackba csomagolva, hűtőbe teszem fél (akár egy) órára.

A sütőt 180 fokra melegítem.

Vékonyra nyújtom a tésztát, majd húsvéti (tojás, nyuszi, bárány) kiszúróval kiszaggatom. A "lyukasztással" lehet variálni, én ezúttal a tojásformák egy részét és a nyuszik szemét egy habroló-készítő tölcsér végével szúrtam ki. Sütőpapírral kibélelek két tepsit (ezeket felváltva teszem majd be a sütőbe), ebbe sorakoztatom a formákat és 7-8 perc alatt világos zsemleszínűre sütöm őket. Vigyázni kell, mert nagyon hamar megég. Miután kivettem a sütőből, a tepsiben hagyom kihűlni, addig beteszem a második tepsit, majd így tovább...

Ha kihűlt, dobozba teszem és tálalás előtt egy-két nappal összeragasztom lekvárral a tojás- és nyusziformákat,  a bárányokat "szimplán" hagyom (mint egy kekszet). Porcukorral megszórom a tetejüket.

Amikor linzervirágot készítek, akkor 45-47 db összeragasztott süti lesz belőle. Jelen esetben ez változhat, mert más méretű a kiszaggatott tojás, a nyuszi és a bárány is.

A megmaradt tojásfehérjéket lefagyasztom és pl. a legközelebbi máglyarakás készítésekor előveszem.

  

 

 

 Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr1116348026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása