Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Habkönnyű túrós lepény

2020. november 04. - Álom.Íz.Világ.

 

Annyiszor, de annyiszor elkészítettem már ezt a túrós sütit. De még mindig tudom úgy variálni, hogy legyen benne valami újdonság az eddigiekhez képest. 

Ezúttal búzadara nem, de tejföl került bele, a lisztet teljes kiőrlésű tönkölylisztre, a margarint vajra, a porcukrot pedig finomítatlan nádcukorra cseréltem. A tojások fehérjét habbá vertem. (Ez utóbbi mozdulat először kimaradt a receptleírásból, utólag pótoltam.)

Ami nem változott, imádjuk! Hidegen, melegen, reggel, délben, este... :)

 

 

Hozzávalók:

  • 1 kg krémes tehéntúró
  • 10 dkg tejföl
  • 15 dkg vaj (+ a forma kikenéséhez)
  • 8 evőkanál teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt (+ a forma beszórásához)
  • 15 dkg nádcukor
  • 1 mokkáskanálnyi reszelt citromhéj
  • 5 db tojás
  • csipet só
  • 1 mk. vaníliapaszta 
  • tálaláshoz: porcukor

 

 

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztom, a fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verem.

A robotgép táljába teszem a túrót, a felkockázott, lágy vajat, a tojások sárgáját, majd hozzáadom az összes többi hozzávalót (kivéve a lisztet és a tojáshabot) és a gép segítségével simára, krémesre keverem. Belekanalazom a lisztet és azzal is alaposan összekeverem, hogy egy homogén masszát kapjak. Utolsó lépésként óvatosan beleforgatom a tojásfehérjét.

A sütőt előmelegítem 200 fokra.

Egy 40x25 cm-es tepsit kivajazok, majd liszttel behintem. Ebbe öntöm a túrós masszát, elegyengetem. 

30 perc alatt megsütöm.

Porcukorral megszórva, hidegen és melegen is tálalható, de talán langyosan a legfinomabb. :)

Jó étvágyat!

 

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez. 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr7716348152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása