Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Tavaszi spárgás-húsos pite

2020. április 29. - Álom.Íz.Világ.

 

A franciák pitéjét, a quiche-t gyakran készítem. Ha jobban belegondolok, mindig akkor, amikor szembejön egy új, szezonális zöldség. Az omlós pite tésztához ezúttal friss zöld spárgát, kiegészítőként fagyasztott zöldborsót és főtt-füstölt tarját használtam. Erre került rá a szokásos tojásos-tejszínes-sajtos keverék.

Készítettem már leveles spenóttal, mángolddal, cukkinivel, brokkolival. Kivétel nélkül valamennyi említett zöldséggel jól működik.  Melegen, hidegen egyaránt fogyasztható. A különbség annyi, hogy hidegen szebben szeletelhető, ilyenkor igazán látványos a végeredmény.

 

 

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 20 dkg liszt
  • 1 csipet só
  • 12 dkg hideg vaj
  • 1 tojássárgája

Töltelékhez:

  • 40 dkg zöldspárga
  • 12 dkg zöldborsó (fagyasztott)
  • 20 dkg füstölt-főtt tarja
  • 1 db közepes fej vöröshagyma
  • 2 db tojás
  • 3 dl tejszín
  • 1 tk. só
  • őrölt bors
  • szerecsendió
  • 5 dkg parmezán sajt

 

 

Elkészítése:

A tésztához egy tálba kimérem a lisztet, hozzáadok egy nagy csipet sót, beleteszem a kockázott, hideg vajat és elmorzsolom. Végül hozzáadom a felütött tojás sárgáját és gyors mozdulatokkal tésztává gyúrom. Nekem nem kellett hozzáadnom hideg vizet, ha mégsem állna össze a tészta, akkor egy-két kanállal tegyünk hozzá. Folpackba csomagolom és fél órát s hűtőben pihentetem. 

Egy fazékban felteszek vizet melegedni a spárga blansírozásához.

A vöröshagymát félkarikára szeletem, egy mélyebb serpenyőbe teszem és két evőkanál olívaolajon megfonnyasztom. A zöld spárgát alaposan megmosom, 2-3 cm-es darabokra vágom, majd a forró, lobogó vízbe teszem és 4-5 perc alatt blansírozom. Ha  letelt az idő, szűrőkanál segítségével jéghideg vízbe szedem, majd egy szűrőben lecsepegtetem. A forró vízbe ezután beleteszem a fagyasztott zöldborsót és - a spárgához hasonlóan - 4-5 perc alatt megfőzöm, végül lecsepegtetem. A tarját felkockázom és félreteszem. 

A sütőt 180 fokra melegítem. 

 

 

A tésztát kiveszem a hűtőből (én hagytam pár percet a konyhapulton, hogy szobahőmérsékleten lazuljon egy picit), kinyújtom és a piteformába nyomkodom úgy, hogy pereme is legyen. Ha csak darabokban tudjuk áttenni az omlós tésztát a formába és úgy nyomkodjuk "egybe", semmi gond, tökéletes lesz így is a végeredmény. :)

Villával óvatosan megszurkálom és 10 perc alatt elősütöm. Az elősütés után lekenem tojásfehérjével, mert így kevésbé áztatja el a töltelék a tésztát. Amint a tojásfehérje megszáradt, a tésztára pakolom a hagymát, a kockázott tarját, végül a zöldségeket.  

A tojásokat felütöm, felverem, hozzáadom a tejszínt, a sót, borsozom, reszelek bele szerecsendiót és beleteszem a reszelt parmezánt is. A tejszínes-tojásos keveréket a pitére öntöm és a meleg sütőbe teszem. 

30-35 perc alatt készre sütöm.

Ha kihűlt, szépen lehet szeletelni, de természetem frissen, melegen is fogyasztható.

Jó étvágyat!

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9316348138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása