Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Sajtmártásban fürdő brokkoli pirított szezám- és napraforgómaggal

2015. szeptember 15. - Álom.Íz.Világ.

 

A brokkoli szerintem az a zöldség, amelyre már csak ha ránézel, feltölt energiával. Üde zöld szín, egészséges, virágra hasonlító tömör fejek. A piacon, amint egymásra kacsintottunk, már tudtam, hogy belőle valami finomság készül majd a hétvégén. :)

Egyszer próbálkoztam én is a termesztésével, egy darab (!) palántát ültettem el a kiskertünkben (próbaként), ami gyönyörűen fejlődött. Minden nap megnéztem, hogy hol tart a növekedése, hogyan változott. Azután jött egy májusi jégeső... egy csupasz tő maradt csak. Megkönnyeztem. Azóta piacon vásárolok brokkolit.

Sült húst készítettem a hétvégén, mellé pedig egy olyan köretet szerettem volna, amely a hús "egyszerűségét" ellensúlyozza. A sajtmártásban fürdő brokkoli úgy érzem megtette a dolgát. A pirított, illatos magok már csak a ráadás!

Egyszerű, gyors. Kipróbálni való! ;)

 

DSC_1558A

 

Hozzávalók:

  • 60 dkg brokkoli
  • 6 dkg vaj
  • 3 ek. liszt
  • 6 dl tej
  • szerecsendió
  • 6 dkg reszelt sajt 
  • 1 ek. pirított szezámmag
  • 1 ek. pirított napraforgómag

 

DSC_1562A

 

Elkészítése:

A brokkolit rózsáira szedem és sós vízben - kívánt puhaságúra - megfőzöm. Ha megfőtt, lecsepegtetem és egy tűzálló tálba sorakoztatom.

A sütőt 200 fokra melegítem.

Egy edényben a vajat felmelegítem, majd beleteszem a lisztet és párszor átkeverve világos barnára pirítom. Folyamatos kevergetés mellett, felöntöm (óvatosan) a tejjel és csomómentesre keverem. Sózom, szerecsendiót reszelek bele és sűrűsödésig főzöm. A reszelt sajt 2/3-át beleszórom a mártásba és a brokkolira öntöm. Megszórom a maradék sajttal és a - száraz serpenyőben - megpirított magokkal. Beteszem a forró sütőbe és addig sütöm, amíg a tetején lévő sajt megpirul.

Köretként, egytálételként egyaránt megállja a helyét.

Jó étvágyat!

 

DSC_1561A

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6116347844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása