Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Ízletes falatok gombaimádóknak

2017. november 06. - Álom.Íz.Világ.

Az egyik nagy, német élelmiszeráruházban vásároltam különböző gombákat. Barna csiperkegombát gyakran használok, szeretek is vele dolgozni, tudtam, hogy az biztosan kerül a kosaramba. A shiitake ill. a shimejii gombát már nagyon régóta ki szerettem volna próbálni, meg szerettem volna kóstolni. Neki is láttam, első nekifutásra egy tésztaétel készült, méghozzá egy tejszínes-gombás tagliatelle. Frissen, melegében megettük az egészet... valami isteni volt. Ha legközelebb hozzájutok még ilyen gombákhoz, ismét elkészítem és meg is mutatom majd!

Úgy alakult, hogy aznap még be kellett ugranom ugyanebbe a boltba és ismét került a kosaramba gomba... :)

Ezúttal is ugyanúgy készítettem el, mint a tésztánál, vagyis semmi extra nem történt: vajra tettem, sok-sok petrezselyemmel ízesítettem, tejszín nem került rá. Adta magát, hogy a frissen sült, teljes kiőrlésű tönkölykenyérre kanalazzam. Nem részletezem a hatást, csak annyit mondok: brutális!!

Ismét bebizonyosodott, hogy pár hozzávalóból is lehet ínycsiklandó falatokat varázsolni.    

 

 

Hozzávalók:

  • 25 dkg barna csiperkegomba
  • 10 dkg shiitake gomba
  • 15 dkg fehér shimejii gomba
  • 1 db vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • nagy csokor petrezselyemzöld
  • 6 dkg vaj
  • só, bors
  • tálaláshoz: friss kenyér

 

 

Elkészítése:

A petrezselymet megmosom, felaprítom és félreteszem. A megtisztított vöröshagymát félbevágom, majd vékonyan felszeletelem. A gombákat - ha földes a száruk - egy szűrőben átmosom (nem hámozom!), majd egy papírtörlőre teszem. A barna csiperkét és a shiitake gombát félbe (ha nagy, akkor háromba) vágom, a shimejii gombát szálaira szedem és ha szükséges, a szárából levágok pár millimétert.

 

 

3 dkg vajon megpirítom a hagymát, ha kezd összeesni, megsózom. Hozzáadom a maradék vajat, a vékonyra szeletelt fokhagymát és ráteszem a gombákat. Miközben pirítom, tekerek rá friss borsot, megszórom a felaprított petrezselyemmel és alaposan átforgatom. A legvégén - ha szükséges - megsózom. Az egész megvan 6-7 perc alatt, akkor jó, amikor a krémes vaj bevonja mindenhol a gombafalatokat. 

Még melegen (akár forrón) rákanalazom a friss kenyérre, megszórom még petrezselyemmel és már kész is. Ezúttal egy teljes kiőrlésű, tönkölyliszttel készült kenyérrel tálaltam.

5-6 adag lesz belőle.

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr3816348072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása