Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Réteges, füstölt sajtos pogácsa - hajtogatás nélkül

2016. március 14. - Álom.Íz.Világ.

 

Kedvencem az a pogácsa, amelyet mielőtt megennék, szét tudom választani és rétegenként ehetem meg. Nem tudom ez honnan jött, de tényleg ezt szeretem a legjobban. Ezt általában hajtogatással lehet elérni, ami eléggé időigényes művelet. Most azonban viszonylag gyorsan, egyszerűen szerettem volna pogácsát készíteni.

Ezt a tejfölös változatot azért szeretem, mert az összeállítás után beteszem pihenni a hűtőbe és utána már dolgozhatok is vele. Csináltam már hajtogatva, lenmaggal, de most egyszerűbben oldottam meg. Viszonylag vastagra nyújtottam a tésztát és úgy szaggattam ki. Az eredmény egy réteges, nagy finom belsejű pogácsa, ezúttal füstölt sajttal. 

 

DSC_0379-adjust-contrast

 

Hozzávalók:

  • 85 dkg finomliszt
  • 2 ek. só
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 5 dkg élesztő
  • 2 kockacukor
  • 0,5 dl tej
  • 4 dl tejföl
  • 2 db tojás
  • 10 dkg füstölt sajt
  • Tetejére: 1 db tojás, 10 dkg füstölt sajt

 

DSC_0378-cut-adjust-contrast

 

Elkészítés:

A lisztet a sóval elkeverem, majd a felkockázott vajjal/margarinnal elmorzsolom. Hozzáadom a cukros tejben felfuttatott élesztőt, a tejfölt, a két tojást, a reszelt sajtot és összegyúrom. Nagyon lágy tésztát kapok. Ahhoz, hogy lazán összeálljon, 2-3 evőkanál lisztet még hintek rá. Átteszem egy lisztezett, mély tálba, letakarom folpackkal és 30-40 percre beteszem a hűtőbe, pihentetem. A sütőt eközben 180 fokra melegítem.

A tésztát kb. 1,5 cm vastagra nyújtom, a tetejét függőlegesen és vízszintesen is bemetszem, majd egy 4 cm átmérőjű kiszúróval kiszaggatom a pogácsákat.

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom őket. Arra figyelni kell, hogy ne kerüljenek egymáshoz túl közel, mert sülés közben megnőnek és el is dőlhetnek. :)

Megkenem felvert tojással, a tetejét megszórom a reszelt sajttal és kb. 20-25 perc alatt aranybarnára sütöm.

Ebből a mennyiségből 57 db pogácsa lett.

 

DSC_0366-adjust-contrast-cut 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

DSC_0371-adjust-contrast

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr2616347914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatrix Kecsey 2017.10.01. 09:44:20

Kedves Kriszta, Azt szeretném kérdezni, ha egy éjszakát pihen a hűtőben a tészta az nem árt neki ugye? Válaszodat előre is köszönöm! Üdv.Trixi

k.kriszta 2017.10.29. 21:42:21

Kedves Trixi! Nem, nem árt neki. :) Annyi, hogy mielőtt betennéd a sütőbe, pihentesd egy picit szobahőmérsékleten.
süti beállítások módosítása