Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Csőben sült zöldségek

2015. július 01. - Álom.Íz.Világ.

 

Laskagombát rántottam a hétvégén és egy olyan zöldséges köretet szerettem volna mellé, amely zaftos is egyben, mert így a ropogós gombával jól kiegészítették egymást.

Másnap munkahelyi ebédként egyedül is megállta a helyét. :) 

 

DSC_0062A

 

Hozzávalók:

  • 50 dkg újburgonya
  • 1 nagyobb darab cukkini
  • 1 csokor zöldhagyma
  • 3 db paradicsom
  • 10 dkg vaj
  • 3 púpos ek. liszt
  • 1 liter tej
  • szerecsendió
  • só, bors

 

Elkészítése:

Először a besamelt készítem el. Ehhez egy edényben a vajat felmelegítem, majd beleteszem a lisztet és párszor átkeverve világos barnára pirítom. Folyamatos kevergetés mellett, felöntöm (óvatosan) a tejjel és csomómentesre keverem. Sózom és szerecsendiót reszelek bele.

A sütőt 200 fokra melegítem. 

Egy sütőtálba pár csepp olajat teszek, majd belesorakoztatom a megmosott, felszelt újburgonyát (én a héját rajtahagyom), a felkarikázott zöldhagymát és cukkinit és a tetejére a vékony szeletekre szelt paradicsomot. Mindegyik sort egy nagyon picit megsózom és erőteljesebben megborsozom. A végén nyakon öntöm a besamelmártással, beteszem a forró sütőbe és kb. 25-30 perc alatt megsütöm (villával ellenőrzöm, hogy a krumpli megpuhult-e már).

 

DSC_0061A

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9716347804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edit Kólya 2019.06.17. 13:06:11

Nagyon tetszik.Ma már figyelnünk kell a köretekre is! Több félét készítek magamtól is. Én a zöldségeket kifejezetten párolom, a húslevesen kívül.
süti beállítások módosítása