Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Sonkás-zöldséges pite

2015. április 07. - Álom.Íz.Világ.

Ma estére olyan vacsorát kellett kitalálnom, amelyben fel tudom használni a húsvétról kimaradt főtt sonkát. Sós pitét már rég készítettem, ezért arra gondoltam, ma olyat sütök, amiben a sonkát zöldségekkel párosítom. 

 

DSC_0143

 

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 20 dkg finomliszt
  • 10 dkg hideg vaj
  • 1 nagy csipet só
  • 1 tojás
  • 3 tk. víz

Töltelékhez:

  • 45 dkg vegyes (fagyasztott) zöldség (karfiol, brokkoli, sárgarépa)
  • 25-30 dkg főtt sonka
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 3 tojás
  • 4 dl tejszín (30 %-os)
  • szerecsendió
  • só, bors
  • 5 dkg sajt (trappista/parmezán/füstölt sajt)

 

DSC_0150

 

A sóval elkevert lisztet elmorzsolom a felkockázott, hideg vajjal. A morzsás állagú liszt közepébe mélyedést készítek és ideöntöm a 3 teáskanál vízzel elkavart, enyhén felvert tojást. Összegyúrom gyors mozdulatokkal, hogy a vaj nehogy olvadni kezdjen. Folpackba csomagolom és hűtőbe teszem min. fél órára.

 

DSC_0163

 

Miközben a tésztát vékonyra nyújtom, a sütőt előmelegítem 170 fokra (én légkeverésre tettem).

A kivajazott piteformába helyezem a tésztalapot, majd az oldalát rányomkodom, a felesleges tésztát (egy kis ráhagyással) körbe lecsípem. Villával megszurkálom, majd sütőpapírt helyezek rá és ráöntök egy fél tasaknyi szárazbabot. (Ezt a babot ezentúl erre fogom használni, vagyis többször is elő lehet majd venni.) Így az elősütésnél nem fog felemelkedni a tészta. 20 percig sütöm, eltávolítom róla a babot és a sütőpapírt, majd egy tojással megkenem és visszateszem újabb 5 percre. (Én a töltelékhez szükséges tojásokat felütöttem és abból kentem rá a tésztára.)

Amíg a tészta sül, elkészítem a feltétet. Ehhez az apró vágott vöröshagymát (vagy újhagymát), a vékonyra felszelt fokhagymát két-három evőkanál olajon megpirítom (vigyázni kell, nehogy a fokhagyma megégjen!), megsózom, majd hozzáadom a zöldségeket. Félpuhára párolom őket, végül hozzáadom a felkockázott főtt sonkát és jól átforgatom.

Ha kész az elősütés, a tésztára halmozom a hagymás-zöldséges-sonkás keveréket és megszórom reszelt sajttal.  A felvert tojásokat sózom, borsozom, reszelek bele szerecsendiót és végül összekeverem a tejszínnel. Ezt ráöntöm a "töltelékre" és beteszem a sütőbe és kb. 20-25 perc alatt készre sütöm.

Hidegen és melegen is tálalható.

 

DSC_0181

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr1516347728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása