Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Amerikai palacsinta szederöntettel

2017. október 28. - Álom.Íz.Világ.

 

Nagymamám receptjét felhasználva, almás (mini) palacsintákat gyakran készítek, mert imádják a gyerekek. Amerikai palacsinta viszont még nem került az asztalra. Pedig a férjem már régóta mondogatja, hogy lassan 15 éve (akkor járt az USA-ban) nem evett ilyet és itt lenne már az ideje, hogy felelevenítse az ízét.

Minden amerikainak van a konyhapultján juharszirup, amely nélkül el sem lehet képzelni ezt az édes finomságot. Mi is beszereztünk egy üveggel, így került rá az is, de én készítettem mellé fekete szederből öntetet. Igaz, nem reggelire ettük, mert nem igazán szeretjük az "édes" reggelit, de ebédként - egy laktató leves mellé - kiválóan funkcionált. Isteni volt! :)

 

 

Hozzávalók:

  • 20 dkg finomliszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 tojás
  • fél vaníliarúd kikapart magjai
  • 2 ek. nádcukor
  • 4 dl tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • sütéshez: olaj
  • szederöntethez: 12 dkg fagyasztott szeder, 3 ek. nádcukor, pár csepp citromlé

 

 

Elkészítése:

A lisztet összevegyítem a sütőporral, egy - másik - mély tálban a tojást a vaníliával és a cukorral habosra keverem, majd a tejjel váltakozva hozzáadom a sütőporos lisztet. Folyamatosan keverem egy habverővel, hogy csomómentes legyen. Végül hozzáadom az olvasztott vajat. A sűrű masszát átöntöm egy "füles" kiöntőbe, így sütésnél sokkal egyszerűbb dolgom lesz, mintha merőkanállal dolgoznék. Amíg elkészítem az öntetet, addig félreteszem pihenni a palacsintatésztát.

Az öntettel folytatom, mivel annak ki kell hűlnie. A fagyasztott gyümölcsöt, a nádcukrot és - az ízlés szerinti - citromlevet egy kisebb edényben felteszem a tűzre. Folyamatos kevergetés mellett pár percig rotyogtatom, majd félreteszem hűlni.

Egy teflonserpenyőt pár csepp olajjal felhevítek, óvatosan öntöm bele a masszát, megvárom, amíg lassan szétterül és így sorban kisütöm a kb. 10 cm átmérőjű minipalacsintákat. (Ha szükséges, pár csepp olajat mindig teszek a serpenyőbe.) 

 

 

Tálaláskor az egymásra halmozott palacsintákra szedem a kihűlt szederöntetet és/vagy meglocsolom juharsziruppal. 

15 db lesz belőle.

 

Jó étvágyat!

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9316348068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szilárdné Sztojka 2017.10.29. 14:20:34

Én kukoricaliszttel, kefirrel csinálom. Bencze Vera: Gasztronómiai utazás (1968)c. szakácskönyvéből vettem a receptet. Nekem ez közelíti meg legjobban az igazi amerikai palasintát (a múlt század hatvanas éveiben olyan helyen dolgoztam ahol lehetőségem volt igazit enni). A juharszirupot nem szeretem (azért megeszem), helyette enyhén sós karamellszirupot készítek.

k.kriszta 2017.10.29. 17:59:46

A kefír a tej helyett/mellett kerül bele? Biztosan finom azzal is, én is nagyon sok receptemben használok savanyított tejterméket. A juharsziruptól nagyon "tartottam", de végül kellemesen csalódtam benne. :) Nekem így, a savanykás gyümölcsöntettel jól kiegészítette egymást. Felváltva kóstoltuk. :) Szeretettel üdvözlöm!

Szilárdné Sztojka 2017.10.29. 18:10:54

4 ek. kukoricalisztet felfőzök 2 dl vízben (sűrű lesz). Ha kihűlt, jön bele - ha jól emlékszem - 12 deka finomliszt, sütőpor, 1 ek. porcukor, 1 tojás, 1 ek. olv. vaj, csipet só és 1 pohár kefir. Kikeverem jó simára, picit puhentetem és sütöm. A megfirdítás utá

Szilárdné Sztojka 2017.10.29. 18:15:07

Elkezdtem írni a receptemet, valami miatt nem sikerült befejezni. A kefírt a tej helyett használom. Ha érdekel, írj rám, valahogy eljuttatom. Már vízszintbe helyeztem magam. Szép estét!
süti beállítások módosítása