Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Puha, joghurtos pogácsa szezámmaggal

2017. október 25. - Álom.Íz.Világ.

 

A család pogácsát rendelt a hétvégén. Ritkán kérnek sós süteményt, nem is tudtam a kérésnek ellenállni. Tényleg régen sütöttem már pogit, így lelkesen kezdtem neki.

Bár volt itthon vaj, ezúttal mégis zsírral próbálkoztam, a megszokott tejfölt pedig krémes, görög joghurtra cseréltem.  Hozzáteszem, azzal tisztában voltam, hogy a zsírral készült pogácsa csak jó lehet, hiszen gyermekkoromban nagymamám mindig, mindent zsírral készített és isteni volt.

A végeredmény egy kívül ropogós, belül nagyon puha, ízletes pogácsa lett. 

 

 

Hozzávalók:

  • 50 dkg finomliszt
  • 15 dkg (mangalica)zsír
  • 2 tk. só
  • 1 dl langyos tej
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 kk. cukor
  • 2 dl görög joghurt 
  • 2 tojássárgája 
  • tetejére: 1 db tojás, fekete és fehér szezámmag

 

 

Elkészítése: 

A langyos tejben elkeverem a cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom.

A lisztet kimérem, összekeverem a sóval, majd elmorzsolom a zsírral. Hozzáadom a tojások sárgáját, a joghurtot és a cukros tejben felfuttatott élesztőt. Összedolgozom a tésztát és egy lisztezett tálban - letakarva - egy órán át pihentetem.

 

 

A megkelt tésztát egy lisztezett deszkán 1,5 - 2 cm vastagságúra nyújtom, a tetejét egy éles késsel berácsozom és egy 2,5 cm átmérőjű szaggatóval kiszaggatom. Egy (pontosabban kettő) sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom őket, lekenem a tojással, megszórom szezámmaggal és kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöm.  

34 db lett belőle.

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8516348066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása