Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Villámgyors diós kiflik sárgabarackdzsemmel

2017. augusztus 24. - Álom.Íz.Világ.

Ez a diós-sárgabarackos variáció pár hónappal ezelőtt jutott először az eszembe, többször el is készítettem már, de még a receptet eddig nem írtam le. Hasonlóan készül, mint Limara turbó csokis kiflije, én azonban ezúttal is porélesztőt tettem bele, továbbra is jól működik ez a változat. 

Tényleg villámgyorsan elkészíthető, amíg a tészta pihen, előkészítem a tölteléket, utána pedig pár perc múlva mehet a sütőbe. Frissen az igazi, de - ha marad - másnap is nagyon jól passzol egy csésze kávéhoz.

 

 

Hozzávalók:

32 darabhoz

  • 60 dkg finomliszt
  • 1 tk. só
  • 7 dkg cukor
  • 1 db tojás
  • 3 dl langyos tej
  • 7 dkg olvasztott vaj
  • 1 tasak (7 g) porélesztő

Töltelékhez:

  • 6 ek. sárgabaracklekvár vagy -dzsem
  • 7,5 dkg darált dió
  • 5 dkg kristálycukor

Tetejére:

  • 1 db tojás
  • porcukor (tálaláshoz)

 

 

Elkészítése:

Szeretem ezt a receptet, mert gyorsan elkészíthető ez a kifli. Került már bele csokoládé, aszalt sárgabarack, ezúttal pedig dió, sárgabarackdzsemmel kombinálva.

Egy mély tálba öntöm a kimért lisztet, a sót, a porélesztőt, a cukrot és elkeverem. Ráöntöm a langyos tejet, beleütöm a tojást, végül ráöntöm az olvasztott vajat. A hozzávalókat összedolgozom, lágy tésztává gyúrom, majd négy részre osztom és gömbölyítem. A gömbölyítés kimaradhat, én csak azért szoktam így csinálni, mert könnyebb lesz kör alakúra nyújtani a tésztát. Szóval a tenyerem közepébe teszem a tésztadarabot és a szélét - körbe-körbe, egymásután -  a "tésztagombóc" közepe felé hajtom és lenyomom, deszkára fordítom, konyharuhával letakarom és 15-20 perc pihentetés következik. Amíg a tészta pihen, elkészítem a tölteléket.

  

 

A töltelékhez a késes robotgépbe teszem a diót és a cukrot (a cukrot azért teszem bele, mert a mélyhűtőből kivett dió így nem tapad össze) és apróra darálom, majd kiöntöm egy tálba (1-2 kanálnyit félreteszek, hogy a tetejét meg tudjam majd szórni vele).

A sütőt 200 fokra melegítem, a tepsiket kibélelem szilikonos sütőpapírral.

Két tésztadarabot kör alakúra (kb. 30 cm átmérőjűre) nyújtok, az egyikre rákenek 3 evőkanál dzsemet, majd megszórom a cukros dió felével és ráborítom a másik tésztalapot. Óvatosan lenyomkodom, majd egy pizzavágóval vagy egy éles késsel 16 körcikkre osztom és egyesével szorosan feltekerem. A kifliket a tepsire sorakoztatom, lekenem tojással, megszórom cukros dióval és 15-20 perc alatt megsütöm. Ugyanígy teszek a másik két tésztalappal is.

Tálalás előtt porcukorral hintem meg.

Jó étvágyat!

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr5716348058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba László 2017.09.28. 18:30:02

kafa

k.kriszta 2017.10.29. 21:38:04

Köszi! :)
süti beállítások módosítása