Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Ropogós, fahéjas kalács

2016. október 22. - Álom.Íz.Világ.

A kisfiam már régóta rágja a fülemet, hogy készítsünk el egy sütit úgy, hogy én mondom mit és hogy kell, ő meg megpróbálja megcsinálni. Kicsi kora óta gyakran segít a konyhában, így nem lepődtem meg a kérésén. Régóta ki szerettem volna próbálni Limara fahéjas koszorúját. Itt volt hát a remek alkalom... 

Jelentem, nagyon ügyesen csinálta végig az egészet. A tészta nyújtásánál és a fonásnál kellett csak segíteni. Büszke vagyok rá. :)

 

dsc_0410-adjust-contrast

 

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 2 púpos ek. porcukor
  • 1 kk. só
  • 2,5 dl langyos tej
  • 1 kockacukor
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • töltelékhez: 8 dkg puha vaj, 15 dkg nádcukor, 2 ek. fahéj

 

dsc_0399-adjust-contrast-cut-adjust-contrast

 

Elkészítése:

Fél deci langyos tejbe beleteszem a kockacukrot, majd belemorzsolom az élesztőt. Letakarom és felfuttatom. Egy mély tálba beleszitálom a lisztet, a porcukrot és a sót. Összevegyítem, majd hozzáadom a tojást, a  felfuttatott élesztőt és a maradék langyos tejet. Összeállítom a tésztát, az olvasztott vajat a végén csurgatom hozzá. Akkor jó, ha a tészta elválik a tál falától és szép fényes.

Egy liszttel beszórt üvegtálba teszem, a tetejét is megszórom liszttel, majd lefedem folpackkal. Meleg helyen egy órát kelesztem. 

 

dsc_0404-adjust-contrast

 

A megkelt tésztát egy lisztezett deszkára borítom, átdolgozom és két részre osztom. Az egyiket félreteszem, a másikat pedig téglalap alakúvá nyújtom. Rákenek 4 dkg puha vajat, majd rászóróm a fahéjjal összekevert nádcukor felét. Szorosan feltekerem, mint egy bejglit, majd hosszában kettévágom úgy, hogy felül egy kb. 1-2 cm-es részt egyben hagyok. A két nyitott részt felfelé fordítom és összefonom, a végét összecsípem. A két végét összefordítom, hogy egy koszorút kapjak, összenyomkodom a találkozásnál. A másik tésztát ugyanígy elkészítem.

Egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem át a két koszorút és pihentetem fél órát. A sütőt 180 fokra melegítem.

Kelesztés után, az előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöm.

Még melegen meghintem porcukorral.

 

dsc_0406-adjust-contrast

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr1216347980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása