Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Ropogós, sonkás-sajtos tekercsek

2016. február 06. - Álom.Íz.Világ.

 

Karácsonyra kaptam ajándékba Limara könyvét, amelyben csodás kelt tészták, kenyerek vannak.

A hajtovány névre hallgató finomságot már kipróbáltam,  nagy sikert aratott. Ezúttal az alaprecept hasonló (én több lisztet használtam), és itt-ott változtattam rajta (főleg a tölteléknél), ebből lettek ezek a füstölt sajtos, sonkás tekercsek.

Vendégvárónak, gyerkőcöknek tízóraira vagy esetleg egy tartalmas leves mellé kiváló. Kívül ropogós, belül puha, vajas finomság.

Ebből a mennyiségből 20 nagy darab lett, ha - mint legutóbb - vékonyabbra nyújtom a tésztát, akkor akár 25-28 darab is lehet belőle.

 

DSC_0966-cut-adjust-contrast

 

Hozzávalók:

  • 108 dkg liszt
  • 4 tk. só
  • 2 tojás
  • 6 dl langyos tej
  • 2 db kockacukor
  • 5 dkg élesztő
  • 1 dl olívaolaj

Töltelékhez:

  • 20 dkg lágy vaj
  • 10 dkg trappista sajt
  • 10 dkg füstölt sajt
  • 8 dkg füstölt, főtt szeletelt sonka

Tetejére:

  • 1 db tojás
  • pirított szezámmag

 

DSC_0967-adjust-contrast

 

Elkészítése:

1 dl langyos tejbe beleteszem a kockacukrokat, elkeverem, hogy elolvadjon. Belemorzsolom az élesztőt és lefedve várom, amíg felfut. A lisztet a sóval összekeverem, majd egy mélyedést készítek a közepébe és beleütöm a két tojást. Hozzáöntöm a langyos tejet, a felfuttatott élesztőt és az olajat. 

Elindítom a dagasztókaros robotgépet és addig dolgoztatom, amíg a tészta el nem válik a tál falától. Egy liszttel meghintett tálba teszem és egy órát kelesztem. 

 

DSC_0979-adjust-contrast

 

Amíg a tészta pihen, előkészítem a tölteléket. Lereszelem a kétféle sajtot, apró kockákra vágom a sonkát, a vajat pedig felkockázom és ha még nem elég puha, a mikróban óvatosan megmelegítem (ne legyen folyékony).

A megkelt tésztát óvatosan a munkalapra borítom, két részre osztom és először az egyiket téglalap alakúra nyújtom. Megkenem a vaj felével, rászórom a sonkát és a sajtok felét. Feltekerem, mint egy bejglit, majd kb. 3 cm-es (trapéz alakú) darabokra vágom és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom. Letakarva, fél órát pihentetem. A sütőt bekapcsolom, 180 fokra melegítem.

Tojással megkenem a tetejét és megszórom a szezámmaggal.

25-30 perc alatt megsütöm és papírszalvétára szedem.

 

DSC_0983-adjust-contrast

  

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr7816347896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása