Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Meggyes máktorta

2015. szeptember 19. - Álom.Íz.Világ.

A húgom gyakran készít olyan máktortát, amelybe alig kell liszt. A mákot nagyobb mennyiségben kell beletenni és így csak ki kell pótolni egy kevéske liszttel, hogy azért összeálljon a tészta. Rendkívül finom, mert nagyon zaftos, kicsit a brownie-hoz tudnám hasonlítani az állagát. :)

Én a meggyes-mákos muffinom tésztáját vettem alapul, eltoltam a mák-liszt arányát, a tejet nélkülöztem ezúttal, került bele viszont citromlé. Szerintem jó lett. Legalábbis én ilyet szerettem volna. 

Ó, azt még nem említettem, hogy fél óra alatt kész!!

DSC_1583

 

Hozzávalók:

  • 15 dkg puha vaj
  • 15 dkg barna cukor
  • 1 tk. vaníliaaroma 
  • 2 tojás
  • 2 dkg liszt
  • 13 dkg darált mák
  • csipet só
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 mk. őrölt fahéj
  • 1 db citrom héja
  • 1/2 citrom leve
  • tetejére: meggydzsem, porcukor

 

DSC_1606A

 

Elkészítése:

A sütőt 200 fokra melegítem. Egy 23 cm-es tortaformába sütőpapírt teszek. 

A puha vajat habosra keverem a nádcukorral, a vaníliával, majd az egyenként hozzáadott tojással. 

Egy másik tálban összekeverem a száraz hozzávalókat, azaz a lisztet, a mákot, a sütőport, a fahéjat és a csipet sót. Összevegyítem a két tál tartalmát, jól elkeverem, végül hozzáadom a citrom lereszelt héját, félbevágom és belefacsarom a fél citrom levét. Beleöntöm a masszát a tortaformába és 15-20 percig sütöm. Óvatosan megmozgatom a tortaformát és ha már nem mozog benne ide-oda a máktorta közepe, akkor jó. 

A formában hagyom hűlni, majd egy tányérra borítom és megkenem a tetejét meggydzsemmel. Beteszem annyi időre a hűtőbe, hogy a dzsem a tetején egy picit összeálljon. Csak annyira, hogy szépen szeletelhető legyen. 

Ez egy picike (vékony) torta, ha valaki nagyobb vendégséget vár, akkor készítsen dupla adagot! :)

 

DSC_1582A

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8016347846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása