Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Édes finomság, avagy mennyei tökös süti

2015. június 27. - Álom.Íz.Világ.

Finomabbnál finomabb gyümölcs van most a piacon, ráadásul ritkán fordul elő, hogy egymás mellett találjuk a meggyet, a cseresznyét, az őszi- ill. sárgabarackot és akkor ott van még a málna, az eper (szabadföldit láttam még), az áfonya, a szeder. 

Én most ezúttal mégis egy tökből készült finomságot mutatok nektek. A receptet és ezúttal, mint oly' sokszor az alapanyagot is, a nagynénémtől kaptam. Köszi, Néna! :) Amikor először megkínált vele, nem akartam elhinni, hogy főzőtökből lehet finom, édes süteményt készíteni. A tökhöz ugyanis megszoktuk a kapor párosítását, így inkább sós ízeket tudtam elképzelni mellé.

Megkóstoltam és azóta ezt enném télen-nyáron. Talán a túrós lepényre hasonlít leginkább, nem is az ízében domináns a tök, hanem az állagában. Rendkívül könnyű, lágy a süti tőle. 

Ha még nem próbáltátok, nosza! Nem fogjátok megbánni!! 

 

DSC_0030A

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 25 dkg liszt
  • csipet só
  • 3 g sütőpor (1/4 tasak)
  • 10 dkg cukor
  • 12,5 dkg vaj vagy margarin
  • 2 tojássárgája
  • pici tej

Töltelékhez:

  • 4 db nagyobb főzőtök
  • 52,5 dkg tejföl
  • 4 tojássárgája
  • 6 tojáshehérje
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 4 ek. cukor
  • 4 ek. búzadara

Tepsi kikenéséhez: pici vaj/margarin és liszt

DSC_0034A

Elkészítése:

A tököt már előző este elkészítem, így másnap sokkal gyorsabban elkészül a süti. A héját lehámozom, majd kisebb kockára vágom és vízben felteszem főni. Ha már puha, leszűröm és jól lecsepegtetem. Én egész éjszakára egy szűrőben hagytam, így minden felesleges víz távozik belőle.

Elkészítem a tésztát. A liszthez hozzáadom a csipet sót, a sütőport, a cukrot és a felkockázott vajat (margarint). Jól elmorzsolom, majd beleöntöm a két tojássárgáját (a fehérjét tegyük egy olyan tálba, amelyben fel tudjuk majd verni) és egy pici tejet, hogy a tészta összeálljon. Lisztezett lapon kinyújtom. Én ezúttal egy kivajazott, lisztezett gázos tepsit (45x35 cm) használtam. Legközelebb kisebbet használok, mert úgy még magasabb lesz a töltelék.  Beleteszem a tésztát a tepsibe. Ha valahol rövidebb, akkor pótolom arról a részéről, ahol túllóg és belenyomkodom.

A sütőt bekapcsolom és 180 fokra melegítem.

A maradék négy tojást is kettéválasztom. A fehérjéket kemény habbá verem. A tököt krumplitörővel jól átnyomkodom és hozzáadom a tejfölt, a négy tojássárgáját, a kétféle cukrot és a búzadarát. Ezt jól eldolgozom (lehet konyhai robotgéppel is, csak vigyázni kell, mert csapkod!). Hozzákeverem a felvert habot és a tésztára öntöm. 

60-70 percig sütöm, majd jól kihűtöm és csak utána szeletelem. Tálaláskor megszórom porcukorral.

Próbáljátok ki!!

 DSC_0038A

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9616347796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olgi Erdorf 2019.08.04. 12:23:11

Nagyon tetszik a recept, de a 4 nagyobb tök az nálam 20 kg, :D nem tudnál estleg pontosítani?? mekkora az általad nagynak ítélt tök?? Kösz

k.kriszta 2019.08.05. 08:07:21

Kedves Olgi! Nagyságrendileg 1,5-2 kg-os tökökkel készítettem ezt a receptet.:) Szép napot!

Olgi Erdorf 2019.09.09. 11:13:35

Nagyon nagyon szépen köszönöm, holnap fogom megsütni , köszi :)

Olgi Erdorf 2019.09.10. 09:54:51

Most csinálom, de nem látok a tölteléknél cukrot, csak vaniliás cukrot, Hát nem tudom, milyen íze lesz, a szaga rettenetes. meglátjuk. :)

Olgi Erdorf 2019.09.10. 09:57:36

megtaláltam, bocsi 4 ekanál, én többet teszek bele, ezt keveslem

Olgi Erdorf 2019.09.10. 13:10:57

Szijja Kriszta! Törölj ki légyszíves minden előző posztomat, mert megsütöttem a sütit és valami nagyon nagyon finomság lett belőle,a cukrot picit felemeltem, így a szánk íze szerint édesebb, de nagyon habos, lágy krémes süti lett belőle. Köszi a receptet, elmentettelek :) További szép napot . Üdv: Olgi

k.kriszta 2019.09.10. 21:30:11

Kedves Olgi! Örülök, hogy jól sikerült! Sok-sok örömteli pillanatot kívánok még neked a konyhában! :)
süti beállítások módosítása