Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Apró lenmagos pogácsa

2015. május 09. - Álom.Íz.Világ.

 

Készítettem már lenmagos pogácsát. Akkor ígértem, hogy mutatok egy másikat is, egy apróbbat, amelybe durvára őrölt lenmag kerül.

DSC_0739

Hozzávalók:

  • 2 dkg élesztő
  • 0,5 dl tej
  • 1 kockacukor
  • 60 dkg finomliszt
  • 1,5 ek. só
  • 25 dkg margarin (vagy vaj)
  • 2 tojás
  • 3 ek. tejföl
  • 10 dkg lenmag
  • megkenéshez: 5 dkg olvasztott margarin (vaj)
  • tetejére: 1 db tojás, lenmag, pirított szezámmag

 

DSC_0718

Elkészítés:

A langyos, cukros tejben felfuttatom az élesztőt. A liszthez hozzákeverem a sót és beleteszem a kockára vágott margarint, majd elmorzsolom. Hozzáadom az élesztős tejet, a két tojást és a tejfölt. Összedolgozom a tésztát, majd fél óráig pihentetem.

A lenmagot durvára őrlöm egy kávédaráló segítségével. Lisztezett felületen 1 cm vastagságúra nyújtom a tésztát és megkenem az olvasztott margarinnal, majd rászórom az őrölt lenmagot és a tenyeremmel elterítem, óvatosan rányomkodom. Háromba hajtogatom, vagyis a - képzeletben három részre osztott tésztának - jobb oldalát behajtom a kétharmadáig, a bal oldalát ráhajtom, majd az egészet félbehajtom. Ismét kinyújtom és újrahajtogatom, majd ismét - letakarva - fél órát pihentetem.  (Én legutóbb egy egész éjszakára hűtőbe tettem, mert másnap így frissen tudtam kisütni.) A sütőt 200 fokra melegítem.

1-1,5 cm vastagságúra nyújtom, lekenem a tojással, megszórom a lenmaggal és a pirított szezámmaggal. Egy 2 cm átmérőjű szaggatóval kiszaggatom és - ha kell - a két kisujjam segítségével formára igazítom ("körbetáncoltatom").

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom és 200 fokon 10-12 perc alatt megsütöm.

100 db lesz belőle.

 

DSC_0727

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr2916347748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása