Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Almás - aszalt szilvás süti

2016. október 29. - Álom.Íz.Világ.

Nem is olyan régen, ugyanezt a receptet vörösáfonyával készítettem el. Most aszalt szilvával próbáltam ki az almás süteményt. A családnak ez is bejött. :) 

 

dsc_0514-adjust-contrast

 

Hozzávalók:

  • 17,5 dkg vaj
  • 2 dl habtejszín
  • 0,8 dl tej
  • 30 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 23 dkg nádcukor 
  • 15 dkg aszalt szilva
  • 4 db nagy alma
  • tetejére: 2-3 ek. nádcukor, 1 tk. fahéj, sütés után: porcukor

 

dsc_0518-adjust-contrast

 

Elkészítése:

A sütőt előmelegítem 200 fokra. Egy kb. 35x25 cm-es tepsibe sütőpapírt helyezek.

 

A tejszínt, a tejet és a vajat összemelegítem egy kis lábasban. Amint felforrt és a vaj elolvadt, leveszem a tűzről és hűlni hagyom. 

 

dsc_0516-adjust-contrast

 

A cukrot a tojásokkal habosra (fehéredésig) keverem, majd hozzáadom a vajas-tejszínes keveréket, végül a lisztet. Csomómentesre keverem és beleöntöm a tepsibe. Az aszalt szilvát felkockázom, majd beleszórom a tésztába, végül ráterítem a - nagylyukú reszelőn lereszelt - almát. A tetejét meghintem a fahéjjal elkevert cukorral.

 

45-55 perc alatt megsütöm.

Tálalás előtt meghintem porcukorral.

 

dsc_0480-adjust-contrast

 

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr10016347986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása