Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Leves őszi hangulatban - birskörte almával

2015. október 05. - Álom.Íz.Világ.

Mindig tanul az ember...

Egy héttel ezelőtt a piacon örömmel láttam, hogy megjelent a birsalma. Ez az az egyik olyan gyümölcs, amelyet gyerekkoromban nem szerettem. Nagymamám gyakran készített kompótot a dédinknek, mert nagy kedvence volt. Én mindig csak a levét ittam meg, mert az iszonyatosan finom, illatos volt. Felnőtt lettem, mire rájöttem, nem is olyan rossz. Pár éve pedig előszeretettel használom a konyhában. A birsalmát. No de a birskörtét? Még nem is hallottam róla. Eddig.

A péntek reggeli bevásárlás alkalmával rákérdeztem a birskörtét árusító fiatalembernél, hogy mi a különbség az alma ill. a körte között. A válasz az volt, jóformán semmi. :)

Csupán az alakjuk tér el, az ízük azonos. Amit még megtudtam, hogy egy körteformájú gyümölcsöt adó fa a következő évben - minden további nélkül - hozhat birsalma termést is. Tényleg mindig tanul az ember... :)

 

 

DSC_0014A

 

 

Hozzávalók:

  • 2 db nagy birskörte
  • 4 db nagy alma
  • 2 szelet citrom
  • 4 ek. cukor
  • 1 mokkáskanál fahéj (vagy egy fahéjrúd)
  • csipet só
  • tetejére: habtejszín

 

 

DSC_0015AA

 

 

Elkészítése:

Meghámozom, felkockázom a birskörtét és az almákat. Egy fazékba teszem a fahéjjal, a cukorral, a citromkarikákkal és a csipet sóval együtt. Felengedem annyi vízzel, hogy ellepje. Ha megpuhultak a gyümölcsök, kiveszem a citromkarikákat és a fahéjrudat, majd egy botturmix segítségével pépesítem.

A gyümölcsökben található pektin miatt kellően besűrűsödik, így nem szükséges behabarni.

A hideg tejszínt - egy kevés porcukorral - kemény habbá verem és tálaláskor egy-egy kanálnyit teszek a levesre.

 

Ez a leves hidegen és forrón egyaránt tálalható. Arra kell figyelni, hogy ha forró a leves, akkor a tejszínhab helyett javasolt inkább pl. pirított mandulát szórni a tetejére.

 

 DSC_0013A

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8116347850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása