Álom.Íz.Világ.

Álom.Íz.Világ.

Túrógombóc, ahogyan mi szeretjük

2017. szeptember 11. - Álom.Íz.Világ.

Gyermekkoromban anyukám gyakran készített túrógombócot. Nagyon finom volt, de valahogy nem volt a kedvencem. Megettem, de nem rajongtam érte. Felnőtt voltam már, amikor megszerettem. Egyébként nem tudom, ti hogy vagytok ezzel, de én egy csomó mindent felnőtt koromban szerettem meg. 

A gyerekeim imádják, a hétvégén olyan nagy sikert aratott, hogy a fiam csak annyi mondott ebéd után: "Anya, ez mennyei!" :)

 

 

Hozzávalók:

kb. 16 gombóchoz

  • 50 dkg házi, krémes tehéntúró
  • 2 dl búzadara
  • 4 tojás
  • csipetnyi só
  • tálaláshoz:
    • 2-3 evőkanál olaj
    • 10 dkg zsemlemorzsa
    • 4 evőkanál tejföl
    • 4 evőkanál görög joghurt
    • 3-4 evőkanál porcukor

 

 

Elkészítése:

A krémes állagú túrót, a tojásokat, a csipetnyi sót egy habverővel simára keverem, végül hozzáadom a búzadarát és alaposan összevegyítem. Olyan a végső formája, mint egy túrókrém. Folpackkal letakarom és a hűtőben minimum 2 órát pihentetem.

Amíg a túrógombóc pihen, elkészítem a morzsát. Ehhez megmelegítem az olajat és megpirítom rajta a zsemlemorzsát. Az öntethez egy mély tálkában összekeverem a tejfölt, a joghurtot és a porcukrot.

 

 

Forrásban lévő, sós vízbe teszem a vizes kézzel, egy pingponglabdánál picit nagyobb méretűre megformázott gombócokat. 10-12 perc alatt készre főzöm azokat úgy, hogy a főzési idő lejárta előtt veszek ki a vízből egy-egy gombócot és kettévágom. Ha még folyós a közepe, visszadobom a vízbe.

Szűrőlapáttal kiszedem és melegen tálalom. A tányérra először a gombóc kerül, majd megszórom a pirított morzsával, végül pedig rálocsolom a cukros, joghurtos tejfölt.

Jó étvágyat!

 

Ha szeretnél folyamatosan értesülni az újdonságokról,

akkor látogass el a

blog facebook oldalára és csatlakozz az oldal kedvelőihez.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alomizvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6116348060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása